Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego ma już 14 lat. Na posiedzeniu 17 lutego 2000 roku Zarząd Główny PTI podjął uchwałę o powołaniu Izby Rzeczoznawców PTI jako sekcji tematycznej PTI. Powołano również Komisję ds. Rzeczoznawców (11 osób) oraz Tymczasowego Pełnomocnika Izby w osobie kol. Jarosława Demineta. Do pierwszej grupy rzeczoznawców należało około 35 osób (są różnice w materiałach źródłowych). Osoby te nie miały swoich osób wprowadzających, a rekomendacje wystawiał im Zarząd Główny PTI.

Minione 14 lat potwierdziło, że powołanie Izby Rzeczoznawców było zdecydowanie słuszną decyzją. Klienci potrzebują nie tylko specjalistycznej wiedzy od firmy doradczej, lecz także pewności najwyższych standardów świadczonych usług, na które składają się kompetencje, zaufanie, bezpieczeństwo oraz minimalizacja elementów ryzyka. Izba Rzeczoznawców ma w tym obszarze zdecydowane silne strony. Warto bowiem przy planowaniu inwestycji w zastosowanie nowoczesnych technologii teleinformatycznych zwrócić się do instytucji dającej możliwość otrzymania niezależnych opinii w kwestiach budzących wątpliwość lub decydujących o sukcesie końcowym realizowanego przedsięwzięcia.

Ekspertyzy Izby Rzeczoznawców PTI realizowane są przez zespoły specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży ICT. Ich kwalifikacje  potwierdzone są akredytacjami i certyfikacjami zarówno niezależnych organizacji takich jak The Open Group (TOGAF), ISC2 (certyfikaty CISSP), ISACA (certyfikaty CISA, CRISC, CISM), CCTE (certyfikaty PRINCE2), PMI jak i czołowych krajowych i międzynarodowych producentów sprzętu i oprogramowania.

W obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji wśród naszych ekspertów są osoby posiadające kwalifikacje w zakresie prowadzenia testów penetracyjnych legitymizujący się certyfikatami Certified Ethical Hacker (CEH) wydanym przez EEC-Council oraz certyfikaty audytorów wiodących systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnego z normą ISO/IEC 27001.

Osoby biorące udział w realizacji ekspertyz posiadają Poświadczenia Bezpieczeństwa ABW umożliwiające dostęp do informacji niejawnych do poziomu objętego klauzulą "tajne" lub "poufne".

Prace projektowe realizowane przez ekspertów Izby Rzeczoznawców PTI są oparte na powszechnie uznanych metodykach zarządzania.

Jak dołączyć do grona rzeczoznawców

W myśl postanowień Regulaminu Izby Rzeczoznawców PTI rzeczoznawcą może zostać każdy członek PTI. O przyznaniu tytułu "Rzeczoznawca PTI" decyduje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Potwierdzeniem pozytywnej decyzji w tym względzie jest wpisanie imienia i nazwiska osoby na Listę Rzeczoznawców PTI. Numer pozycji na liście jest jednocześnie numerem Rzeczoznawcy uwidocznionym na imiennej pieczęci rzeczoznawcy.

Kluczowym kryterium przy podejmowaniu decyzji o przyjęciu członka PTI w poczet rzeczoznawców są jego kompetencje zawodowe i doświadczenie. Kandydat, ubiegający się o wpis na Listę Rzeczoznawców PTI jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu Izby Rzeczoznawców PTI, wypełnienia i podpisania Karty Rzeczoznawcy PTI i przekazanie jej do Biura Izby Rzeczoznawców PTI. Do kluczowych dokumentów, jakie należy przedstawić należą dwie rekomendacje osób wprowadzających, z grona rzeczoznawców, oraz życiorysu zawodowego, kopii dokumentów potwierdzających uzyskanie przez kandydata ważniejszych zawodowych uprawnień, certyfikatów lub specjalności. W przypadku braku rekomendacji Dyrektor Izby ustala dwie osoby z grona rzeczoznawców PTI lub członków Zarządu Głównego Towarzystwa, które przygotują opinie o kandydacie.

Po weryfikacji Karty Rzeczoznawców kandydata, w następstwie, której Dyrektor Izby Rzeczoznawców decyduje o uzupełnieniu danych, zwrocie Karty lub przekazaniu jej do dalszego procesowania, czyli przekazania wniosku do zaopiniowania przez Radę Izby Rzeczoznawców. Po otrzymaniu opinii Rady Izby wniosek kierowany jest na posiedzenie Zarządu Głównego PTI. Po pozytywnej decyzji ... WITAMY i do zapraszamy pracy.

Projekt TEREN

Kluczowym elementem dalszego rozwoju Izby jest posiadanie powiększającej się systematycznie liczby zarówno "okazjonalnych" jak i stałych klientów. Klienci ci powinni stanowić z jednej strony źródło kolejnych zleceń, a z drugiej strony powinni być referencją dla kolejnych klientów w poszczególnych rodzajach usług świadczonych przez Izbę.

Zauważa się niewystarczającą postrzegalność marki Izby Rzeczoznawców na terenie całej Polski, a w związku

z tym brak wiedzy potencjalnych odbiorców o jej istnieniu i możliwościach współpracy. Dlatego też w celu aktywizacji Izby w obszarze ogólnopolskim powstał projekt "TEREN". Zakłada on powoływanie z grona rzeczoznawców, działających społecznie, lokalnych Regionalnych Dyrektorów Izby Rzeczoznawców.

Do podstawowych zadań RDIRów należy zatem przede wszystkim opracowanie atrakcyjnej oferty IR dla potencjalnych klientów lokalnych ze swojego rejonu działania, w konsekwencji pozyskiwanie nowych klientów skutkujące zwiększeniem wpływów finansowych z działalności Izby z zamiarem pozostawienia istotnej części zysków w regionach, które tę sprzedaż powiększyły.

W chwili obecnej działają RDIRowie przy Oddziale Górnośląskim, Kujawsko-Pomorskim i Pomorskim.

Zapraszamy do współpracy i wstępowania w szeregi rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Tomasz Szatkowski
Dyrektor Izby Rzeczoznawców PTI


  • HP-sponsor-255
  • LogoMNiSW x800
    Konferencja została dofinansowana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu związanego z realizacją zadań upowszechniających naukę (decyzja nr 530/P-DUN/2015 z dnia 27 stycznia 2015 roku)
  • Patronat
    Logo KI SIO
  • Patron medialny
    logo3 biuletyn PTIwm2
  • Patron medialny
    logo1 Przeglad Org
    logoREQ v235x72 1
  • Patron 

    SIW logo 235
  • Patron medialny
    logo bpmstan 223
  • SMI2014-baner
  • HP-sponsor
  • baner-smi-2015 2
  • baner-IwZ-2015 1
  • baner-cmee-2015 1
  • baner-kkio-2015 1

Newsletter